Dag 5 - Mina framtidsdrömmar

Dag 5 - Mina framtidsdrömmar
 
Jag gillar inte att tänka på framtiden egentligen, vill leva där jag är nu, inte förevigt, men jag vill inte bli äldre nu. Men min dröm sen jag var kanske fyra år har varit att bli veterinär, och kämpa för djurens rätt. Skulle jag fått välja själv, skulle vi ha stängt alla djurparker, akvarium, safariskit, allt sånt. Det är vidrigt enligt mig. Jag avskyr all sorts skada på djur, att se eller att höra sånt kan få mig att må illa och dåligt en tid. Jag är dock inte vegeterian eftersom jag bara är femton och fortfarande behöver näring till att växa. 
 
Jag har alltid drömt om att bli veterinär, och inte någon smådjursveterinär, utan mer maffiga och intressanta djur. Jag kommer förmodligen gråta mig igenom hela pluggtiden (tre år naturvetenskap + 5.5 år vanlig veterinärutbilding, sen vidareutveckling till specialveterinär, hur många år det är vill jag nog inte ens veta nu.) men det kommer helt klart vara värt de åren! Mitt mål är att flytta ifrån Skåne, antingen till Stockholm/Uppsala/Göteborg eller utomlands. 
 
 
/Ronja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0